MINDA YANG KREATIF AKAN MENGHASILKAN SATU NATIJAH YANG SANGAT MEMBANGGAKAN DALAM ARENA PENULISAN.

Friday, July 07, 2006

Kenangan Di Alex

Assalamualaikum......
Lamernya tak update blog nie.Rindu sangat.Sekarang nie nak tulis semua kenangan yang berlaku semasa di alex.seronok sangat walaupun hakikatnya tidak.
Kita pergi alex 19-23 Jun 2006.Sebenarnya tak ada rancangan pun nak kesana secara kebetulan.Dah lame tak pergi alex naik keretapi macam dah lain suasana dekat sana,tapi hakikatnya tak pun sama jer cuma kita jer yang dah lama tak sampai sana.Dekat alex memang betul2 hilangkan semua masalah yang berlaku.bukanya dilupakan terus tapi disimpan sementara waktu.Bila diri dilanda masalah kita dapat tahu siapa yang boleh tolong dengan tidak.Ader yang hanya mampu bercakap saje.
Sampai alex 19 Jun 2006 je sahabat2 dah ajak pergi melawat azizah madam yang bari melahirkan seorang baby yang sangat comel yang di beri nama Akhfash bin Lukman NulHakim.Sedap sangat nama tu,berbelit jugak nak sebut.tapi lama2 sedap jugak nama tu.Masa mula2 sampai tido rumah johor, syaqah 5. layanan yang di beri amat mengalakan.Lepas pergi rumah azizah kita orang diajak pergi pantai,sungguh cantik ciptaan Allah.yang tidak termampu dicipta oleh manusia biasa.
20 Jun 2006, Ahli bait ajak mandi laut.Macam tidak percaya yang dapat mandi laut bila berada di mesir.Tapi hakikatnya memang seronok.Selapas tu pergi Ma'murah jalan2 cari pasal.Dekat situ ada permainan ada jugaklah main seronok jugak sekali sekala habiskan duit.Balik terus pergi rumah aisyah,linda,ayu.tido disana.
21-22 Jun 2006 satu hari menghabiskan masa dengan mengunjungi rumah sahabat2 yang berada di alex.lama rasa tidak bertemu.Ada yang nak balik Malaysia dan tak akan balik kaherah sebelum tu jadinya ambil kesempatan untuk berjumpa dengan diaorang.Lagi pun mereka tu semua ahli bait masa dekat kaherah.Seronokkan dapat balik malaysia.Bila agaknya dapat balik?
Dalam kesempatan yang sama dapatlah jugak pi singgah dekat Munsyiah cari barang yang dirasakan perlu.
23 Jun 2006 pagi tu jalan2 dulu rumah sahabat yang tak sempat nak pergi lagi.Petang tu bertolak balik kekaherah dengan kostal yang di sewa khas untuk balik kaherah.
Memang seronok duduk dekat alex macam tak nk balik kaherah.Tapi bila fikir balik tugas yang menanti di kaherah dan ramai yang masih memerlukan khidmat dengan rela hati pulang jugak ke bumi kaherah.Selamat tinggal alex. Kenangan akan tetap jadi kenangan.
Begitulah kenagan di alex yang ingin di kongsi bersama.
selamat membaca......
Wassalam.

No comments: