MINDA YANG KREATIF AKAN MENGHASILKAN SATU NATIJAH YANG SANGAT MEMBANGGAKAN DALAM ARENA PENULISAN.

Monday, July 24, 2006

Kasih

assalamualaikum.....
Telah tamat program kasih yang membawa maksud program krusus khawin.Program yang memakan masa selama 2 hari.Walaupun terasa penat tetapi ianya amat menyeronokan.Kenangan yang tak mungkin dapat dilupakan selamanya.Ramai negeri yang ikut serta dalam program tersebut kerana sijil yang dijanjikan adalah untuk seumur hidup dan boleh digunakan untuk semua negeri yang terdapat di Malaysia.
Dalam banyak2 negeri, Johorlah salah satu negeri yang amat tegas dalam soal perkhawinan.Walaupun pada hakikatnya perkhawinan itu mudah disisi Islam tapi ianya tidak mudah pada zaman sekarang. Kalau ikut sunah Rasul dengan adanya cincin daripada besi sudah memadai.Tapi cuba fikir balik adakah zaman yang serba moden ini dapat melaksanakan sunah Rasul?
Banyak ilmu yang dapat krusus dijalankan.Walaupun saya sebagai ajk displin tapi untuk mendengar semua slot yang diadakan tidak menjadi masalah.kerana saya sentiasa berada dalam dewan sewaktu krusus sedang berjalan.Walaupun penat itu tidak penting tapi yang penting ilmunya.

1 comment:

Ibnu Ali said...

Boleh jer nak amal sunnah pada zaman moden, kenapa plak tak boleh? Kalau tak boleh tu maknanya tak mau, bukan tak boleh? Kalau sesapa yang sudi nak terima cincin besi, semata2 kerana sunnah perkahwinan tu sepatutnya dimudahkan, kenapa tidak? bahkan berkatnya lebih tinggi..

mungkin zaman sekarang lebih memandang meterial dunia, daripada meterial yang bakal Allah beri kat akhirat. sepatutnya meterial dunia ni hanya sebagai alat nak sampai ke akhirat... tapi lain jadinya.

Termasuklah orang2 yang tahu agama, bergelar ustaz ustazah pun tak terlepas dari cengkaman fikrah maddiyah ni...

Doa2 moga kita tak jadi camtu... berkepala duit...