MINDA YANG KREATIF AKAN MENGHASILKAN SATU NATIJAH YANG SANGAT MEMBANGGAKAN DALAM ARENA PENULISAN.

Saturday, January 02, 2010

Kekurangan Yang Menjadi Kekuatan

Kekurangan?????? adakah ini menjadi penghalang atau keputusan?biarlah ianya menjadi tanda tanya yang entah bila akan ader jawapanya?

Ya Allah......
aku bersyukur menjadi hambaMu.
Bila ku dalam kedukaan Engkaulah yang memberi petunjuk.
Bila ku dalam kekeliruan Engkaulah yang menjernihkan.
Bila ku pasrah Engkau beri aku kekuatan.

Ya Allah.....
aku redha dengan ketentuanMu
aku redha dengan ketetapanMu
aku redha dengan segala yang telah tersurat olehMu.

Ya Allah.......
walaupun pada hakikatnya aku kecewa.
aku merana
aku sedih.
tapi aku bersyukur Engkau sentiasa bersamaku.
akhirnya aku pasrah dan redha dia bukan tercipta untukku.

Ya Allah........
berikanla ku kekuatan untuk meneruskan kehidupan ini
yang pasti aku tidak dapat lari dari realiti.
tidak boleh lari dari segalanya.

Ya Allah.........
begitu indah ketentuanMu
begitu indah perjalanan yang Engkau tetapkan untukku
begitu indah ketetapanMu

dan sekarang barula ku tahu bahawa kekurangan yang ada menjadi kekuatan untuk melayari kehidupan yang belum pasti tiba dihujungnya.

hanya 1 yang ku harapkan......................
Engkau janganlah tinggalkan ku keseorangan.......

Amin.

1 comment:

Amir Firdaus said...

saya suka yang ini...thanks..